עיצוב גינות בצפון

גינות מעוצבות יכולות להישמע כמו עניין פשוט, אך למעשה מדובר היום באומנות לכל דבר ועניין. הקמת גינות מעוצבת מצריך ניסיון וידע נרחב בכל עולם הצומח

חלק מתפקידו של מעצב גינה זה לקחת בחשבון את תנאי מזג האוויר ולהתאים אותם לצמחייה, הוא גם יודע היכן למקם כל צמח ועל יד מי וכו’.
בנוסף לכל זה הוא מתמקצע גם בתחום העיצוב ויודע כיצד לתת לגינה מראה מטופח ויפה. הוא יתייחס לכל האלמנטים שקיימים בגינה; תנאי אקלים, שטח אדמה נתון, ריצוף, ערוגות, דשא, תאורה ועוד, ויידע ליצור עם כל האילוצים גינה קסומה ויפה במינימום תחזוקה.

עיצוב גינות בישראל

היום קיימת מודעות גדולה לחשיבות המקצוע וקיימים עשרות, אם לא יותר, של מעצבי גינות ברחבי הארץ, יש עיצוב גינות בצפון עד לדרומה של הארץ. הם מתמחים במגוון סגנונות ועיצובים ומומחים בלהתאים את העיצוב הגינה לחלל הבית. בשנים האחרונות עיצוב גינות נמצא במגמה לחזור לטבע; השימוש בעיקר בחומרים טבעיים כמו אבנים טבעיות, כל המראה יותר טבעי ופראי ובסגנון ים תיכוני, יש לצמחייה נטייה להתפזר בשטח ולהתמזג עם הסביבה. גם בתכנון בחירת העצים, המטרה ליצור אזורים מוצלים שיקלו על השמש החזקה בישראל.עיצוב גינות | קליפורניה

מה חשוב שתכלול גינה מעוצבת?

אין ספק שגינה יפה ומעוצבת זה יפה ונעים מאוד לעין וכל אחד היה רוצה אחת כזו. אך חשוב להתייחס למספר דברים נוספים בעת עיצוב גינות. כשמעצבים גינה צריך לחשוב גם על הנוחות והפרקטיות. אדם שמתהלך בגינה צריך שיהיה לו מספיק מרחב לנוע בחופשיות, לכן צריך לדעת במדויק היכן רצוי לשתול צמחייה. דבר נוסף שחובה להתייחס אליו זה נושא הצללה, פינת הישיבה שבה נוהגים לשבת מוכרחה להיות מוצלת, לפחות בחלקה, כדי שיהיה נעים ויתאפשר לשהות בה בימים חמים. מטרתה הראשונית של הגינה היא ישיבה נעימה למרגוע, למפגשים משפחתיים ונעימים ולאירוח, לכן חשוב להשקיע מחשבה ותכנון נבון מבעוד מועד.

תאורה לגינה

אלמנט חשוב מאוד בעת שמעצבים גינה. התאורה שבוחרים חייבת להיות מותאמת לגינה ולצרכי המשפחה. היום המגוון של תאורה לגינה הוא גדול וישנם סגנונות ושיטות להאיר פריטים ספציפיים, עץ או צמח מסוים. יש תאורה על עמוד שמפזרת אור כללי, יש תאורה דרך ספוטים שניתן לשים אותה בתוך הריצוף והיא מאירה נקודתית והמגוון רחב.

אם כך נסכם, שעיצוב גינה חשוב כמו עיצוב חלל הבית. עיצוב גינות בצפון, במרכז ובדרום הארץ יעצבו עבורכם את הגינה הנחשקת ביותר.